DJUR SOM INGEN SETT UTOM VI

21/09/2021

30/01/2022

Malmska Gården

Till daghem och lågstadieskolor i Jakobstad med omnejd.
Museet önskar er i år välkomna till barnevenemanget DJUR SOM INGEN SETT UTOM VI.

Utställningen baserar sig på den prisbelönta bilderboken av Linda Bondestam och Ulf Stark. Utställningen har producerats av Bildmuseet i Umeå och ägs av Nordisk kulturkontakt.

Evenemanget pågår i Malmska gården (Storgatan 2) 21.9. – 19.11.2021.
För alla Jakobstadsgrupper är besöket gratis, grannkommunerna betalar 30 € per grupp (ca 15-20 pers).

Boka tid per telefon 786 3371, museets kansli. Vi tar emot grupper förmiddagar kl. 8.30, 9.30, 10.30 och eftermiddagar enligt önskemål.

Ifall Coronasituationen förändras, kan det hända att vi måste ställa in tillställningar eller begränsa antalet besökare ytterligare. Museet följer statsrådets, ministeriernas, Institutet för hälsa och välfärds, regionförvaltningsverkens och kommunernas regionala och lokala rekommendationer.

Här hittar du de olika verksamhetsställenas öppettider