Kirjailija-keskustelu Ulrika Gustafssonin ja Jeanette Edfeltin seurassa

25/03/2022

25/02/2022

Malmin talo

Kirjailija Ulrika Gustafsson keskustelussa museoamanuenssi Jeanette Edfeltin kanssa. Keskustelu Sally Salmisen elämäkerrasta Min ljusa stad. Keskustelua myös ahvenanmaalaisuudesta ja naisista kirjailijoina. Keskustelu käydään ruotsiksi.

Näyttely Ylpeästi Ahvenanmaalainen yhteistöissä Pietarsaaren museon kanssa on esillä Malmin talossa 28.1. – 27.3.2022.

Näyttely Ylpeästi Ahvenanmaalainen koostuu valokuvaaja Celie Scottin ottamista muotokuvista. Muotokuvissa näkyy 14 ylpeää ahvenanmaalaista, 1–100 vuotiaita.  Kuviin kuuluu tekstit henkilöiden elämäntarinoista ja Ahvenanmaan merkitys heille. Tekstit koostettiin Jörgen Pettersonin toimesta ja ne perustuvat haastatteluihin valokuvauksen yhteydessä.

Ahvenanmaan Maakuntahallitus on tuottanut näyttelyn. Näyttelyä täydennettiin Pietarsaaren museossa pietarsaarelaiskirjailija Anna Bondestamin kirjalla Åland vintern 1918 (ruot.) ja arkistomateriaalia koskien tätä kirjaa, sekä Ahvenanmaalaiskirjailijatar Sally Salmisen kirjeet Annalle.

Lue lisää: www.runebergsveckan.fi/fi

Katso tarkemmat aukiolotiedot