Malmin talo

Malmin talossa on merkittävä osa museon kokoelmista.  Laivanvarustaja ja kauppias Peter Malm rakennutti talon vuosina 1836-1838. Malmin suku oli 1700-luvun loppupuolelta aina 1800-luvun puoliväliin asti aikansa merkittävimpiä kauppiaita ja laivanvarustajia. Malmin talossa voi tutustua kaupungin merenkulun historiaan sekä Malmin kauppahuoneen historiaan. Esillä on ajalle tyypillisiä sisustuksia 1800-luvun loppupuolelta, laivamaalauksia sekä laivojen pienoismalleja.

Malmin talossa on myös näyttely kaupungin historiasta sekä museokauppa. Museokaupan aukioloajat ovat samat kuin museon.

Näyttelyt Malmin talossa

Kauppias ja laivanvarustaja Peter Malm rakennutti vuosina 1836-38 Malmin talon.

Rakennuksen piirsi helsinkiläinen arkkitehti Anders Fredrik Granstedt.

Pikkurakennus on tyypillinen 1700-luvun loppupuolen asuintalo.

Veteraanien kokoelma on nyt tässä talossa ja se on avoinna sopimuksen mukaan.

Piharakennuksessa on maalaiskauppa, työläisasunto 1950-luvulta, vanha kampaamo sekä maalaispirtti ja takilakamari.

Museokauppa toimii Malmin talolla ja on avoinna museon aukioloaikojen mukaisesti.

Löydä perille!